вторник, 31 март 2015 г.

Абел Ферера протестира срещу цензурираната версия на филма си за аферата Доминик Строс-Кан , който излиза на американския пазар


Депардийо в сцена от филма
Изглежда, че има какво още да се напише за аферата Доминик Строс-Кан. Доказва го новият филм на американския режисьор Адел Ферера (  Bad Lieutenant, The Addiction, New Rose Hotel…) "Welcome to New York". Прожектиран символично на 17 май 2014, по времето на фестивала в Кан, в един киносалон в града, после тайно в присъствието на главния герой Жерар Депардийо, този разобличаваш филм, който има два варианта е предложен на широката публика под формата на видео по поискване (VOD) от съпродуцента, френски представител и официален собственик на правата на продукцията - филмовата компания Wild Bunch.

    Скандалът не дойде от там от където всички очакваха, въпреки няколкото критични мнения за филма, а от обявеното дело от адвоката на Доминик Строс-Кан - Жан Вейл.  Подстрекател на едно двойно убийство(една афера засягаща един държавен служител, разкрит от един провокативен режисьор и един филм, който размъти националното благоприличие и този скандал попречи на пускането му по кината ) продуцентът Винсент Маравал вижда, че всичко това се обръща срещу него.

 

Поставен под ударите на цензурата


   Когато асоциацията за разпространение на филми IFC трябва да пусне филма по кината на САЩ на 27 март петък. Абел Ферара пристига в Америка въпреки че има възможност да бъде арестуван, защото разпространителят на филма "Wild Bunch" се е съгласил с цензурираната версия на филма, която е дълга около петнадесет минути, без неговото съгласие. Wild Bunch се защитава под претекст, че версията е определена на база на изследване в САЩ и е договорена така, че филмът да попадне в категорията "R Rated"(малолетни придружени от възрастен) на американската номенклатура за цензора.
   Но това споразумение е недопустимо за Ферара , който отказва да участва в последвалия монтаж на филма. Той обръща на 26 март в " New York Times" към Винсент Маравал, директор на "Wild Bunch":"Престъплението - на това се оповава този господин, за да изреже филма. Аз съм го направил и аз имам правото на "последен разрез". Той застава над свободата на словото." За да докаже димите си кинодеецът добавя:"Версията създадена от Маравал променя изцяло политическот съдържание на филма, което се гради основно на насилието упражнено върху една жена."
   Винсент Маравал уморен от приказки и вече достатъчно време отделил на жълтата преса в Америка отговаря лаконично на думите на Ферара:"Като цяло ние само се познаваме с Адел, който за пореден път раздухва нещата, за голяма радост на медиите." продуцентът и разпространител на филма напомни на кинодееца за статията от 5 март на сайта на Индевър(http://www.indiewire.com/article/abel-ferrara-battles-for-directors-cut-of-welcome-to-new-york-but-heres-the-real-story-20150305) : "Както винаги той използва медиите, за да пребори легендата за артиста преследван от Системата. Истината е, че Адел е един жалък човечец, който е изгубил разсъдъка си през годините, когато е бил зависим от дрогата и който има нужда от много шум и провокации около себе си, за да се чувства жив. От десет години се опитваме да му помогнем, пет филма направихме за този период, но той е най-големият си враг. Неговия талант е признат, но той изпитва удоволствие като го руши."

източник: http://www.lemonde.fr/cinema/article/2015/03/27/abel-ferrara-proteste-contre-la-version-expurgee-de-son-film-sur-dsk-qui-sort-aux-etats-unis_4603019_3476.html

Няма коментари:

Публикуване на коментар